phone icon 088 - 708 5876 Login medewerkers

Samenwerking en verwijzen

Bent u huisarts?

Wilt u als huisarts een patiënt naar ons doorverwijzen, dan kunt u dit doen via Zorgdomein of via ons faxnummer  088-708 54 23. Omschrijf duidelijk voor welke klachten u de patiënt doorverwijst, zodat de röntgenafdeling precies weet van welk lichaamsdeel zij een foto moeten maken. Zodra wij uw doorverwijzing hebben ontvangen, roepen wij de patiënt schriftelijk op. U ontvangt geen bevestiging van de doorverwijzing.

Bent u fysiotherapeut?

Fysiotherapeuten kunnen bellen naar het algemene nummer van OCON Sportmedische kliniek ( 088 - 708 58 76). Hierbij geeft u naam en geboortedatum door van de patiënt, zodat de orthopedisch chirurg of sportarts gegevens kan opvragen.


Planning

Onze medisch secretaresse bekijkt wat het probleem is van de doorverwezen patiënt. Vervolgens zoeken zij naar een orthopedisch chirurg of sportarts die hierin is gespecialiseerd en ook op korte termijn beschikbaar is. Verder kijken we naar:

  • Eventuele eerdere bezoeken bij één van onze specialisten, zodat we de patiënt bij dezelfde specialist kunnen inplannen.
  • Voorkeur voor een orthopedisch chirurg of sportarts (indien dit duidelijk is aangegeven en waarom).

Voortgang

Wij houden u vanzelfsprekend op de hoogte van de voortgang. Na het eerste consultgesprek of MRI scan ontvangt u van ons hierover bericht per post of digitaal. Volgen meerdere afspraken of gesprekken met de patiënt, dan blijven we u op de hoogte houden van de voortgang.

Huisartsentelefoon (bij spoed of twijfel)

Via de huisartsentelefoon kunt u direct in contact komen met de dienstdoende orthopedisch chirurg of sportarts voor intercollegiaal overleg. U kunt hiervan gebruik maken wanneer sprake is van spoed of wanneer u twijfelt over doorverwijzen.

Geen haast?

Heeft u geen haast. Bel dan met het algemene nummer van OCON Sportmedische kliniek (088 - 708 58 76) en vraag om een terugbelverzoek van een specifieke orthopedisch chirurg. U wordt dan zo spoedig mogelijk na poli teruggebeld. 

Blijven klachten aanhouden?

Heeft de patiënt binnen een jaar weer dezelfde klachten? Neem dan contact op met ons telefoonteam om een afspraak te maken. Is het langer dan een jaar geleden, dan heeft de patiënt een nieuwe doorverwijzing van u nodig. Dit heeft te maken met de verzekering.