Samenwerking en verwijzen


Bent u huisarts?

Wilt u als huisarts een patiënt naar ons doorverwijzen, dan kunt u dit doen via e-verwijzen (Chipshoft EZIS) of via ons faxnummer  088-708 37 52. Omschrijf duidelijk voor welke klachten u de patiënt doorverwijst, zodat de röntgenafdeling precies weet van welk lichaamsdeel zij een foto moeten maken. Zodra wij uw doorverwijzing hebben ontvangen, roepen wij de patiënt schriftelijk op. U ontvangt geen bevestiging van de doorverwijzing.

Bent u fysiotherapeut?

Fysiotherapeuten kunnen bellen naar het telefoonteam ( 088 - 708 33 70). Hierbij geeft u naam en geboortedatum door van de patiënt, zodat de arts gegevens kan opvragen.


Planning

Onze medisch secretaresse bekijkt wat het probleem is van de doorverwezen patiënt. Vervolgens zoeken zij naar een orthopedisch chirurg die hierin is gespecialiseerd en ook op korte termijn beschikbaar is. Verder kijken we naar:
- Woonplaats van de patiënt (locatie Almelo of Hengelo)
- Eventuele eerdere bezoeken bij één van onze orthopedisch chirurgen, zodat we de patiënt bij dezelfde orthopedisch chirurg kunnen inplannen
- Voorkeur voor een orthopedisch chirurg (indien dit duidelijk is aangegeven en waarom)


Voortgang

Wij houden u vanzelfsprekend op de hoogte van de voortgang. Na het eerste consultgesprek of MRI scan ontvangt u van ons hierover bericht per post of digitaal. Volgen meerdere afspraken of gesprekken met de patiënt, dan blijven we u op de hoogte houden van de voortgang.


Huisartsentelefoon (bij spoed of twijfel)

Via de huisartsentelefoon kunt u direct in contact komen met de dienstdoende orthopedisch chirurg voor intercollegiaal overleg. U kunt hiervan gebruik maken wanneer sprake is van spoed of wanneer u twijfelt over doorverwijzen.


Geen haast?

Heeft u geen haast. Bel dan het telefoonteam en vraag om een terugbelverzoek van een specifieke orthopedisch chirurg. U wordt dan zo spoedig mogelijk na poli teruggebeld. Wanneer de orthopeed alle tijd heeft.


Blijven klachten aanhouden?

Heeft de patiënt binnen een jaar weer dezelfde klachten? Neem dan contact op met ons telefoonteam om een afspraak te maken. Is het langer dan een jaar geleden, dan heeft de patiënt een nieuwe doorverwijzing van u nodig. Dit heeft te maken met de verzekering.