Wanneer u voor onderzoek en/of behandeling in ons ziekenhuis bent, streven wij ernaar u optimale zorg te bieden. Toch kan het zo zijn dat u in een situatie komt die anders loopt dan verwacht. Of dat u ontevreden bent over uw behandeling. Dan kunt u een melding maken of een klacht indienen.
Bij een melding kunt u denken aan iets waar u niet tevreden over bent, tips, ideeën of een suggestie tot verbetering die u heeft naar aanleiding van uw bezoek of behandeling. Een melding kunt u indienen via onderstaand formulier. Zo nodig, nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.
Als u een klacht heeft, adviseren wij u eerst te praten met de betrokken zorgverlener en/of de leidinggevende. Vaak lost zo’n gesprek het probleem op. Is dit niet het geval? Dan kunt u een klacht indienen bij een onafhankelijke klachtenbemiddelaar*. U kunt uw klacht op verschillende manieren aan ons melden:
* Wij maken gebruik van de klachtenbemiddelaars van ZGT.
Het bemiddelen in klachten is een taak van de klachtenbemiddelaar. Zij is onpartijdig en doet haar uiterste best om, in overleg met u, tot een goede oplossing van uw klacht te komen. U kunt uw klacht aan hen voorleggen. Het adres en telefoonnummers vindt u hierboven. U ontvangt binnen vijf werkdagen, nadat uw klacht is ontvangen, een ontvangstbevestiging. De klachtenbemiddelaar neemt contact met u op en bespreekt met u de mogelijkheden om tot een oplossing voor uw klacht te komen.
mevrouw M.J. Grootoonk - Blankestijn